Politica de retur

1. Înlocuirea și returnarea produsului

Conform legislației în vigoare privind protecția consumatorilor, orice client final are dreptul să returneze sau să înlocuiască produsele achiziționate de pe platformă în termen de 14 zile calendaristice. În cazul produselor nealimentare de calitate corespunzătoare, acestea pot fi schimbate cu un produs similar dacă nu corespund așteptărilor cumpărătorului în ceea ce privește forma, dimensiunea, modelul, mărimea, culoarea sau nu pot fi utilizate conform destinației din alte motive. Dacă există o diferență de preț între produse, se va efectua recalculul corespunzător.

2. Procedura de retur

  • Clientul completează formularul de retur online.
  • Operatorul (Nativ) recepționează și analizează solicitarea, confirmă primirea acesteia și informează clientul final cu privire la pașii următori de urmat.
  • După recepția produsului returnat, Operatorul (Nativ) verifică starea acestuia.
  • Dacă produsul respectă condițiile de retur și este însoțit de bonul fiscal în original/digital sau factura fiscală, contravaloarea produsului este rambursată clientului de către Operator (Nativ).

3. Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi returnate sau înlocuite cu un produs similar

  • Articole de bijuterie (articole din metale preţioase, cu pietre scumpe, din metale preţioase şi montate cu pietre semipreţioase şi sintetice, pietre preţioase şlefuite).
  • Confecţii şi articole din tricot (articole de lenjerie de corp, lenjerie de pat, articole de ciorăpărie).
  • Articole de igienă individuală (periuţe de dinţi, piepteni, agrafe, bigudiuri, pensete, aparate de ras manuale sau electrice şi alte articole destinate îngrijirii corpului).
  • Articole de parfumerie şi cosmetică.
  • Mărfuri textile (ţesături din bumbac şi tip bumbac, in şi tip in, lână şi tip lână, mătase şi tip mătase, panglici, bandă de bordură etc.).
  • Cabluri (conducte electrice, cabluri, şnururi).
  • Materiale de construcţie şi de finisare, alte mărfuri comercializate la metraj (linoleum, peliculă, mochetă etc.).
  • Produse chimice de uz casnic, pesticide şi preparate agrochimice.
  • Mobilă de menire socială (garnituri şi seturi).
  • Articole pentru profilaxia şi tratamentul unor boli în condiţii de domiciliu (articole pentru ocrotirea sănătăţii publice şi pentru igienă din metal, cauciuc, textile şi alte materiale,  instrumente, dispozitive şi aparate medicale, remedii pentru igiena cavităţii bucale, lentile pentru ochelari, articole pentru îngrijirea copiilor, medicamente).
  • Jucării.

Alte produse prevăzute în Legea nr. 105 din 13 martie 2003 privind protecția consumatorilor.

4. Gestionarea reclamațiilor

5. Contact

Pentru orice solicitare legată de retururi, clienții pot contacta echipa de suport:

📧 support@nativ.md 📞 +373 799 00 768